Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Muziekzomer Gelderland of de kaartverkoop? Hieronder vind je het antwoord op de meeste vragen. 

Wanneer start de kaartverkoop van Muziekzomer Gelderland 2025?
Vanaf 2 juni staat het gehele programma online. De kaartverkoop start op dinsdag 10 juni. 

Wanneer kan ik als vriend van NJON kaarten bestellen?
Vrienden krijgen voorrang en hebben vanaf 2 juni toegang tot de voorverkoop. Log éérst in via deze link of klik op het persoons-icoontje naast 'Contact' in de rechter bovenhoek van deze pagina. Als je vervolgens terugkeert naar de festivalsite, kun je kaarten bestellen.

Programmaflyer met blokkenschema
De vouwfolder met programma en blokkenschema wordt verspreid door heel Gelderland rondom locaties waar optredens zijn. Je kunt het blokkenschema binnenkort ook downloaden als digitale variant.

Is er een passepartout te koop?
Het is niet mogelijk om in een keer tickets voor alle concerten te kopen. Wel zijn er voor de editie van 2025 zijn drie series te koop die een mooie selectie van ons uitgebreide programma zijn, voor een extra voordelige prijs: Orkesten, Young artist in residence en Hoogtepunten.

Tot welke leeftijd geldt het jongerentarief?
Wij hanteren een speciaal tarief van €10 voor jongeren tot 30 jaar (dus t/m 29 jaar). 

Het concert van mijn keuze is uitverkocht. Mag ik op de wachtlijst?
We leggen geen wachtlijsten aan. Je kunt zelf af en toe kijken of er voor uitverkochte concerten extra kaarten beschikbaar zijn komen..

Zijn er vaste plaatsen bij de concerten?
Bij sommige concerten zijn er vaste plaatsen, dit staat altijd aangegeven. Verder is er vrije plaatskeuze. Toegang tot de zaal of speelruimte is meestal 30 minuten van tevoren.

Kan ik kaarten kopen aan de deur van het concert?
Als er nog kaarten beschikbaar zijn, dan is dat bij de meeste locaties mogelijk.

Kan ik mijn kaarten teruggeven als ik onvoorzien niet naar het concert kan?
Voor ons beleid rond het retourneren van kaarten of annulering, verwijzen wij naar de Verkoopvoorwaarden.

De kortingscode die ik heb ontvangen werkt niet, hoe kan dat?
Kortingscodes werken alleen via ons eigen kaartverkoopsysteem (Muziekzomer Gelderland). Sommige voorstellingen worden verkocht via de zaal waar ze plaatsvinden. U wordt dan direct doorgeleid naar de website van de betreffende zaal om daar kaarten te bestellen. Daar wordt de kortingscode niet toegepast.

Bereikbaarheid en pendelbus voor concerten bij Radio Kootwijk
Het voormalige zendstation Radio Kootwijk ligt midden in een kwetsbaar natuurgebied en is alleen bereikbaar per fiets. Automobilisten dienen gebruik te maken van onze pendeldienst. De pendeldienst kost €10,00 per persoon en moet vooraf via onze website aangeschaft worden. Je kunt jouw ticket voor deze pendeldienst verderop in het bestelproces selecteren, wanneer je ook een concertkaartje koopt. Meer informatie en het tijdsschema vind je op de pagina Pendeldienst Kootwijk.

Waar vind ik mijn tickets voor de pendeldienst?
Als je in je bestelling zowel concerttickets als tickets voor de pendeldienst hebt gekocht, kun je beide tickets in een PDF downloaden. Je vindt onder de gele knop 'Download' twee opties: 'Download tickets' en 'Download producten'. Onder de producten staan de bustickets.

     

Als mijn vraag hier niet bij staat, waar kan ik dan terecht?
Mocht je nog vragen hebben over kaartverkoop, mail dan naar kaartverkoop njon.nl. Wij doen ons best om tijdens weekdagen binnen 24 uur te reageren.
Is uw vraag dringend? Dan zijn wij op maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 10.00 en 12.00 uur via +31 (0)55 579 1221.

Deze website gebruikt cookies.

alleen functionele cookies Akkoord

Lees alles over cookies in ons statement Privacy en cookies.