Muziekzomer 2017

Alex Brok

Na de opleiding Design en Technologie te hebben gevolgd aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten vertrok Alex Brok in 1999 naar de Verenigde Staten, waar hij lesgaf aan Stanford University. Daarnaast werkte hij mee aan verschillende producties van The San Francisco Opera zoals A Streetcar Named Desire en Arabella. Het Lichtontwerp voor de theaterproductie When the shark bites, gemaakt op Stanford University werd geselecteerd voor de Prague Quadrennial of Design & Space 2003.

Brok werkte aan talloze internationale opera-, dans- en theaterproducties. Hij werkte samen met vooraanstaande regisseurs en scenografen aan een indrukwekkende rij producties zoals Le nozze di Figaro, Don Giovanni, L'elisir d'amore, L'Incoronazione di Poppea, La pietra del paragone, Where the wild things are, A Midsummer Night’s Dream, Albert Herring, Death in Venice, Greek, Les mamelles de Tirésias, La voix humaine, Dialogues des carmélites, Gianni Schicchi, Dido and Aeneas, Hänsel und Gretel, Die Dreigroschenoper,  Bastien und Bastienne, Háry János, Dvĕ vdovy, Příhody lišky Bystroušky, Clemenza di Tito, Il signor Bruschino, Carmen, Owen Wingrave, La bohème, Agrippina, Les pêcheurs de perles, Così fan tutte, Orphée et Eurydice, Zauberflöte, Antigona.

Voor het Opera Forward Festival ontwierp hij voor twee nieuw gecomponeerde opera's The New Prince en Fortress Europe en voor de Bregenzer Festspiele Rossini’s Mosè in Egitto.  In de toekomst staan de volgende opera’s op het programma:  La Traviata voor De Nederlandse Reisopera, Il Trittico voor de Bayerische Staatsoper, Werther voor Opera Zuid, Lulu voor Oper Leipzig, Carmen voor de Opera in Essen, De Barbier van Sevilla voor De Nationale Opera en Manon voor Opera Zürich.

NJO NIEUWSBRIEF
Volg de NJO Muziekzomer ook via de nieuwsbrief.